DE CIJFERS
De GfK-cijfers wijzen op een gezonde groei van het totale segment floorcare. De groei van accustofzuigers bedroeg in de eerste jaarhelft zelfs meer dan 30%.
+3,3% in omzet, het is een erg mooi resultaat voor de doe-het-zelfretail in 2019. Dat bevestigt Kristof Scheys van GfK, het marktonderzoeksbureau dat de cijfers al jaren analyseert.
Vrijwel alle cijfers voor de doe-het-zelf in 2020 kleuren niet gewoon groen, maar tonen een groei met dubbele cijfers. Toch zien we, als we wat dieper in de cijfers duiken, aardig wat verschillen. Er is ook de sterk toegenomen ...
De recente GfK cijfers onthullen een verontrustende trend in de DIY-sector: een daling van maar liefst 12% in het aantal verkochte items. Hoewel de waarde van de verkochte producten wel met 2% is gestegen, is deze achteruitgang ...
De GfK-cijfers voor de maand maart kleuren dieprood: -8,6%. Het jaar was nochtans goed begonnen, met een mooie groei voor januari en februari. Het negatieve cijfer knoopt helaas aan bij het ook al negatieve resultaat van 2017. Kristof Scheys (GfK) ziet verschillende oorzaken. Het onvermijdelijke weer zit er wellicht voor iets tussen, maar er verschuift ook meer en meer omzet naar onlinekanalen. Daarnaast zijn er een aantal producten die een zeker verzadigingspunt hebben bereikt, is de huizenmarkt in transitie en kan blurring een belangrijke rol spelen. “2018 wordt het jaar van verandering."
Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.
Professional maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.