BadkamertoebehorenPremium

Kwaliteit en duurzaamheid wint van prijs en wegwerpcultuur

Badkamergamma kent een enorme uitbreiding

Kwaliteit

Het assortiment voor het organiseren van de badkamer kent een enorme uitbreiding. Waar vroeger een leuke afvalemmer en toiletrol- en borstelhouders stonden, gaat men vandaag de dag op alle mogelijke manieren sfeer en orde in de badkamer brengen om zo een oase van rust te creëren. Kwaliteit is een must voor uw klanten en functionaliteit bepaalt nog steeds de vormen en de kleuren.

Materialentrends

Kwaliteit

De kwantiteit aan badkamerartikelen neemt duidelijk toe, maar op het vlak van kwaliteit blijft de consument de voorkeur geven aan hoogwaardige en duurzame materialen voor zijn badkamerartikelen. Producten moeten jarenlang kunnen meegaan en solide materialen en designs zijn hiervoor een must. Kwaliteit en ‘conscious living’ winnen dus zeker van prijs en de wegwerpcultuur. Daarnaast wordt ook zeker rekening gehouden met de schoonmaakbaarheid van het materiaal. Een erg belangrijke factor, zeker in het badkamergebeuren.

schoonmaakbaarheid

Soft touch

Ook opvallend: we zien steeds meer bad­kameraccessoires met een ‘soft touch’-oppervlak. Zij vragen om aangeraakt te worden en zorgen voor een zacht en warm gevoel in de badkamer.

Kleuren

Veilige basis

In het kleurenpalet voor de badkamer zijn wit, zwart en grijs echte klassiekers. Dat geldt zeker voor de wat duurdere items; hier kiest de consument algauw voor deze ‘veilige’ kleuren. We zien ze zowel in blinkende als in matte uitvoeringen, maar bij zwart valt echter wel op dat mat erg populair is.

Kleuren zwart en mat

Kleurrijke accenten

De veeleer neutrale en tijdloze basis van wit, zwart en/of grijs wordt verder aangevuld met een uitgebreider en eigentijdser kleurenpallet dat regelmatig verandert. Met enkele goed uitgekozen accessoires kan men immers mooie kleuraccenten leggen. Erg trendy nu zijn de pasteltinten, zoals poederroze, en de natuurlijke kleuren, zoals groen in al zijn nuances. Maar ook blauw doet het goed in de badkamer aangezien deze kleur frisheid oproept.

Vormentrends

Wat vorm betreft, is basic nog steeds het codewoord voor de badkamer. Functionaliteit is belangrijk en een eenvoudige en goed doordachte vormgeving die inspeelt op hygiëne en gebruiksgemak is dus een must. Daarnaast zien we ook dat op de natuur geïnspireerde vormen erg in trek zijn. Zij zorgen voor een warme uitstraling en maken van de badkamer een aangename plek om even te onthaasten.

Natuurlijk

Met dank aan Aquanova, Brabantia, Broos, EvaSolo, Interhal, Table&Decors, Van Marcke, Vipp, Zack en ZoneDenmark

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door An De Maere

Gerelateerde artikels

Duurzaamheid: van kostenpost naar verdienmodel

De economische return van duurzaamheid wordt nog te vaak onderschat, stelt professor Hans Verboven (Universiteit Antwerpen). "Zeker met de huidige materiaalschaarste wordt niet-duurzaam ondernemen een risico voor bedrijven. Gelukkig is de mentaliteit in snel tempo aan het veranderen, en zeker niet enkel bij jongeren."

Duurzaamheid in DIY: meer dan ooit een hot topic

Duurzaamheid is een cruciaal thema geworden in de wereld van doe-het-zelf. Fabrikanten en leveranciers realiseren zich meer dan ooit de urgentie om milieuvriendelijke alternatieven te vinden voor hun producten en processen.

Een eerlijke blik achter de schermen van duurzaamheid in de vakhandel

Iedereen heeft het over duurzame producten - maar wat betekent het eigenlijk om ze te produceren? Storch ging hier dieper op in en geeft een eerlijk inzicht in de duurzame transformatie van een traditioneel bedrijf.

De juiste prijs

Nu de internetverkoop steeds hogere toppen scheert, lijkt de prijs zowat het enige criterium dat er nog toe doet. Fout, zegt retailexpert Pieter De Smet. “Mensen betalen niet graag. Daarom is het belangrijk om de aandacht juist zo weinig mogelijk op de prijs te vestigen. Hoe goedkoper een aanbod, hoe minder tijd mensen besteden aan de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Het is tijd om opnieuw kwaliteit te gaan verkopen. Wanneer communiceert u de prijs? Zo laat mogelijk. Eerst moet het verlangen groot genoeg zijn. Mensen hebben nooit graag het gevoel dat ze bepaalde voordelen zullen missen ('loss aversion')."

Print Magazine

Recente Editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine
Cookies

Professional maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.